Cyclisch Ketogenic Diet De feiten over Low-Carb Cycling

Als u weet over het ultra-lage-carb keto-dieet en het misschien hebt geprobeerd, bent u zich waarschijnlijk bewust van de vele voordelen die de levensstijl te bieden heeft. Deze omvatten gewichtsverlies, verminderde eetlust, stabielere bloedglucosespiegels, een verbeterd lichamelijk uithoudingsvermogen en mentale scherpte en, in sommige gevallen, een verlaagde bloeddruk. En dat allemaal omdat je je lichaam in de war brengt door het verbranden van vet voor energie in plaats van koolhydraten. Het is vrij opmerkelijk, hoewel het strikt naleven van het dieet discipline en vastberadenheid vergt.

Terwijl de voordelen van de low-carb levensstijl zijn echt en veel er kunnen momenten zijn dat een persoon het gevoel dat hun gewichtsverlies inspanningen zijn vastgelopen of ze willen proberen om grotere spieren op te bouwen, (niet alleen slankere), of dat ze niet zo veel energie tot hun beschikking hebben als ze zouden willen. In die gevallen, kunnen ze willen proberen wat wordt genoemd een “cyclische ketogene dieetplan” of “carb up.” Carb up is precies wat het klinkt; breken met je strikte dieet en het uitvoeren van periodieke carbo ladingen.

koolhydraatrijke maaltijden

Degenen die all-in zijn gegaan op de low-carb levensstijl zal waarschijnlijk spotten met het idee, maar het idee van carbing up (ook wel “cyclische ketose” genoemd) is niet zo vreemd als het lijkt.

Cyclische Ketose is niet voor iedereen.

Laten we nu meteen iets uit de doos halen: het cyclische ketosedieet is niet voor iedereen weggelegd. Je moet de low-carb levensstijl al onder de knie hebben en al enige tijd succesvol en grondig in een staat van ketose verkeren; meestal 1 tot 2 maanden. Als je begint met je keto odyssee, denk dan vooralsnog niet eens aan carbing.

Ook betekent een koolhydraatrijke keto refeed niet alleen dat je van het ene Italiaanse restaurant naar het andere moet hoppen totdat je geen pasta meer kunt eten. Het moet worden gedaan op een gecontroleerde, intelligente manier die alleen bedoeld is om u de specifieke voordelen te bieden die u denkt te missen met de levensstijl alleen. En nog één ding: het zal er ongetwijfeld toe leiden dat u uit de ketose wordt geschopt, maar dat is het punt en de reden waarom het “cyclische ketose” wordt genoemd. Het is omdat je in en uit ketose zou fietsen.

Wat je moet weten voordat je begint

man die een broodje eet

Oké, dus we gaan ervan uit dat je je al minstens een paar maanden aan het keto-dieet (meer details hier) houdt en klaar bent om de voordelen van de levensstijl te verbeteren door periodiek te carberen. Je begrijpt dat een koolhydraatreceptor een manier is om je routine en levensstijl te verbeteren, niet een witte vlag omdat je het dieet niet meer kunt volgen. Dus met dat alles als een gegeven, laten we eens kijken naar wat cyclische ketose precies inhoudt.

Een keto carbing up is een korte periode waarin je opzettelijk meer koolhydraten consumeert dan je dieet toestaat. Deze periode kan zo kort zijn als een enkele maaltijd, maar kan ook een hele dag duren (sommige mensen hebben de koolhydraten 2 dagen per keer nodig, maar we denken dat dit een riskante strategie is die gemakkelijk kan leiden tot het opgeven van de levensstijl). Nogmaals, houd er rekening mee dat u uit de ketose wordt geschopt en dat u waarschijnlijk een beetje gewicht zal krijgen door het vasthouden van water.

De hoeveelheid koolhydraten die u consumeert en voor hoe lang zal afhangen van uw specifieke doelstellingen en de algemene conditie van uw lichaam. Het is waarschijnlijk dat je een beetje moet experimenteren voordat je de goudlokje “precies goed” combinatie vindt. Hier zijn een paar voorbeelden van hoe je zou willen carberen:

  • Houd je aan het keto-dieet tijdens de week, doe het laden van de koolhydraten op zaterdag en keer dan terug naar de strenge regels op zondag.
  • Houd vast aan een strikte routine, behalve een enkele carb-zware maaltijd om de 3e dag.
  • Houd je aan de levensstijl, behalve wanneer je een specifieke behoefte voelt om wat koolhydraten in de buurt te hebben. Deze strategie vraagt niet om voorspelbaar fietsen, maar om meer willekeurige carburateurs die enkel en alleen afhankelijk zijn van de behoeften van het moment.
  • Eet de hele week koolhydraatarm en ga dan elk weekend koolhydraatrijk eten. Zoals we hierboven al zeiden, denken we dat deze strategie van 5 dagen op 2 vrije dagen onnodige risico’s met zich meebrengt om je routine helemaal te laten varen. Maar als je denkt dat je het aankan, dan heb je meer macht.
mensen die lunchen

Houd ook in gedachten dat het reserveren van uw keto carb up gevallen voor het weekend biedt u flexibiliteit bij het uitgaan met je familie of vrienden voor een weekendje weg.

Carb Ups en Trainingen – Cyclisch Ketosis Dieet

Een cyclisch ketosedieet is het meest succesvol wanneer het past bij uw trainingsregime. Het is in feite aan te raden dat je de dag voor het doen van je carb up een inspannende training doet zodat je glycogeenvoorraden volledig uitgeput zijn. Door de carbing up kun je je reserves aan glycogeen aanvullen en jezelf tijdens je volgende workouts harder pushen om een hogere graad van spiergroei te bereiken.

Dus wat moet je eten tijdens een Carb Up?

kookvoorbereiding in de keuken

Ongeacht de koolhydraten in het schema dat u aanneemt, moet de koolhydraatrijke maaltijd uw laatste maaltijd van de dag zijn, zodat u het beste kunt voorkomen dat u het verlangen ervaart dat soms naar beneden komt als gevolg van het eten van koolhydraatrijk voedsel. En over koolhydraatrijk voedsel gesproken, het voedsel dat u kiest om op te laden zou ook een lage glycemische index moeten hebben. Dit zal u ook helpen om overmatige trek te vermijden. Zoete aardappelen, bananen, volkoren pasta, wortelen en meer passen allemaal in de rekening.

Vergeet niet dat carbing niet bedoeld is om u te voorzien van een manier om uw keto-dieet te bedriegen. Het moet een specifiek doel dienen, of je zult in en uit ketose drijven zonder goede reden.

Cyclische ketose biedt sommige lijners een legitieme manier om hun gezondheid en conditie te verbeteren binnen het algemene kader. Maar het vereist discipline, en je moet goed ontwikkelde doelen op zijn plaats hebben voordat je aan deze dieetstrategie begint.

Avatar

liftmeupactie

Gepassioneerd door de wereld van gezondheid en persoonlijke verzorging Van jongs af aan vond ik het leuk om te leren hoe ik een perfect lichaam kon onderhouden en me zowel fysiek als psychisch goed kon voelen.

Laat een reactie achter