Veganistische Ketogenic Diet A Beginner’s Guide on How to Get Started

  • Home
  • Keto advies
  • Veganistische Ketogenic Diet A Beginner’s Guide on How to Get Started
veganistisch keto-dieet cover foto

Dus laten we eerst even samenvatten wat een ketogeen dieet is. Het is een vetarm dieet met weinig koolhydraten en een hoog vetgehalte dat een verscheidenheid aan gezondheidsvoordelen biedt, waaronder gewichtsverlies. Het is al bijna een eeuw in gebruik en werd in eerste instantie gebruikt als een behandeling voor epilepsie.

Het proces zorgt ervoor dat je lichaam in de metabole staat van ketose terechtkomt. Dit gebeurt wanneer ketonen worden gebruikt als de primaire energiebron voor uw lichaam en hersenen. U kunt de toestand activeren door het eten van voedingsmiddelen die hoog in vet, laag in koolhydraten en hebben een voldoende hoeveelheid veganistisch eiwit. Door op deze manier te eten verandert de manier waarop je lichaam functioneert en energie gebruikt. Naast de behandeling van epilepsie en het stimuleren van gewichtsverlies, is ook aangetoond dat het de glucosespiegels vermindert en de weerstand van het lichaam tegen insuline verbetert.

Bijkomende voordelen van het dieet zijn onder andere:

  • Verminderde eetlust
  • Verhoogde stofwisseling
  • Verbeterde cognitieve functies
  • Verhoogde energie
  • Verbeterde slaap
  • Minder gezondheidsproblemen
  • Verbeterde sportprestaties
thishasnoalt

Wil je een GRATIS 14 dagen volledig Keto Maaltijdplan en GRATIS Receptkaarten?

Ben je klaar om het gokwerk uit wat te eten, wanneer te eten en hoe te eten voor keto, zodat je de resultaten kunt krijgen waar je naar op zoek bent voor UW gezondheid?

Maaltijden plannen als je op dieet bent kost tijd, vooral in het begin, en het kan een beetje uitdagend zijn. Dit geldt vooral als u andere voedingsbehoeften heeft, zoals het kiezen van alleen plantaardig voedsel.

De primaire voedingsmiddelen die je eet als je een ketogeen dieet volgt zijn onder andere vetten en oliën, eiwitten, groenten, zuivel, noten en zaden. Het is ook aan te raden om veel water te drinken als je een specifieke manier van eten volgt.

Voor velen zullen hun primaire bronnen van vetten en eiwitten afkomstig zijn van dierlijke bronnen. Biologische, met gras gevoederde vleeswaren worden met mate aanbevolen, en de consumptie van vetten kan vlees, noten, en verzadigde en enkelvoudig verzadigde vetten, zoals boter, olijfolie en kokosnootolie, omvatten. Volvette zuivelproducten worden ook aanbevolen. Uw focus ligt op het consumeren van vet voor uw primaire brandstofbron, het matigen van de eiwitinname en het zoveel mogelijk vermijden van koolhydraten. We gaan echt in op dit onderwerp op een ander artikel op onze website.

De aanbevolen macronutriëntenafbraak voor iemand die een keto-dieetplan volgt is.

  • 5-10% koolhydraten
  • 15-20% eiwit
  • 70-75% vetten

Wat eet je op een Veganistisch Keto Dieet?

voedselplan op basis van lage koolhydratenplanten

Dus wat moet een veganist doen als hij een keto-dieetplan wil volgen, maar vlees, gevogelte en dierlijke producten staan niet op de lijst van mogelijke voedingsmiddelen? Als veganist lijkt het op het eerste gezicht misschien ontmoedigend om een ketogeen veganistisch dieet te volgen, maar we willen u vertellen dat het mogelijk is.

Voor veel mensen die houden van plantaardig voedsel, fungeren koolhydraten als een kruk. Het dieet kan zo beperkend aanvoelen, en het is een opluchting om zich te richten op voedingsmiddelen die veel koolhydraten bevatten, zoals fruit en voedingsmiddelen op basis van tarwe. Gelukkig is het mogelijk om op een keto veganistisch dieet te gaan zonder te vertrouwen op deze voedingsmiddelen om je van de benodigde calorieën te voorzien.

De nummer één regel die je moet volgen als je een keto-dieet voor veganisten volgt, is het eten van de nodige hoeveelheid eiwitten en gezonde vetten om je lichaam goed te laten functioneren. Aangezien je echter van plantaardig voedsel houdt, zul je je moeten richten op niet-dierlijke vetbronnen, zoals noten, zaden, avocado’s en kokosnootolie.

Veganistisch keto-dieetplan aanhangers moeten ook hun koolhydraatinname aanpassen aan ongeveer 50 gram per dag, in tegenstelling tot de aanbevolen 5 tot 10%. Als u vindt dat u zich gezond en energiek voelt bij 50 gram, kunt u langzaam terugbrengen tot minder totdat u het minimum ziet dat voor u werkt. Het is een proces en het zal enige tijd duren om het precies goed te krijgen voor je specifieke lichaam.

Een van de moeilijkste dingen bij het volgen van een veganistisch keto-dieetplan is de hoeveelheid berekening die je moet doen, vooral als je nog steeds gewend bent aan de vaste maaltijdplannen. Je moet ervoor zorgen dat je al je voedingsdoelen haalt, of je gaat snel haperen. Je zult je traag voelen, geen energie hebben en je zult je realiseren dat het moeilijk is om je aan een eetplan te houden dat je een vreselijk gevoel geeft. Omdat dit proces restrictiever is dan de typische vetarme levensstijl met weinig koolhydraten, zul je speciale aandacht moeten besteden aan je micronutriënten en ervoor moeten zorgen dat je genoeg ijzer krijgt.

Fatty Foods op te nemen in uwVeganistischKeto Diet Meal Plan:

Het kan ontmoedigend zijn om je maaltijden te plannen rond deze selectie van vetten en veel mensen nemen hun toevlucht tot het eten van mono-maaltijden-handvol macadamianoten of verschillende hele avocado’s. Dit is prima als het past bij je smaakpapillen, maar de meeste mensen vervelen zich met dit soort veganistische ketogene dieetmenu’s.

Een van de beste tips om dit te doen is om uw vetten op te nemen in veganistische ketogene dieetplan vriendelijke gerechten zoals salade. U kunt gebruik maken van oliën als dressings voor greens en andere groenten, waarmee u uw vetinname doelen te bereiken zonder dingen krijgen saai of proeverij flauwekul. Vergeet ook niet om uw voedsel te kruiden (controleer echter de ingrediëntenlijst op smaakmakers!), die veel variatie kunnen toevoegen aan de meest elementaire gerechten. Er zijn mensen die elke dag van de week geroosterde sperziebonen en wortelen met verschillende kruiden kunnen eten en zich nooit vervelen!

  • Avocado, fruit en olie
  • Vlaszaadolie (lijnzaadolie)
  • Macadamianoten
  • Olijfolie
  • Kokosnootolie
  • Kokosnootboter
  • Pindakaas (Biologisch zonder toegevoegde zuivel)
  • Sesamolie

Veganistisch-vriendelijkSupplementen

Perfecte Keto Chololate Fles

Zoals men zich kan voorstellen, kan het bijhouden van de noodzakelijke vetinname die keto vereist zonder te vertrouwen op dierlijke producten en vetten een hele uitdaging zijn. De meeste beoefenaars gebruiken supplementen om hen te helpen in ketose te blijven, maar het probleem is dat de meeste van hen niet veganistisch-vriendelijk zijn.

De meest krachtige vorm van keto suppletie is BHB-zouten. BHB is de voorloper van ketonen. Je lichaam maakt ze op natuurlijke wijze aan, maar als je ze uit externe bronnen haalt, kan dat echt een verschil maken.

thishasnoalt

Wilt u een GRATIS 14 dagen volledig Keto maaltijdplan en GRATIS Receptkaarten?

Bent u klaar om het gokwerk uit wat te eten, wanneer te eten en hoe te eten voor keto, zodat u de resultaten kunt krijgen waar u naar op zoek bent voor UW gezondheid?

Het topscore BHB-supplement is Perfect Keto (lees review), en het blijkt dat een van hun smaken veganistisch is en een niet. Het chocolade zeezout is degene waar je voor wilt gaan en het geluk is aan jouw kant, want dat is het lekkerste!

Meer dingen toe te voegenNaar uw Veganistische Ketogenic Diet Food List:

Naast de bovengenoemde vetten moet u met mate veganistische eiwitbronnen, zoals tofu en tempeh, in uw dieet opnemen. Ketogene groenten zijn ook een essentieel onderdeel van dit dieet. Kies uit:

  • Luzernescheuten
  • Artisjokken
  • Asperges
  • Avocado
  • Bamboescheuten
  • Bonenkiemen
  • Bietengroen
  • Paprika’s
  • Bok Choy
  • Broccoli
  • Brussel Spruitjes
  • Kool
  • Aubergines
  • Edamame
  • Augurken
  • Paardenbloemgroen
  • Komkommer
  • Collard greens
  • Snijbiet
  • Bieslook
  • Selderijwortel
  • Selderij
  • Bloemkool
  • Wortels
  • Venkel
  • Knoflook
  • Groene bonen
  • Boerenkool
  • Preien
  • Sla
  • Paddenstoel
  • Olijven
  • Uien
  • Peterselie
  • Paprika’s
  • Radijs
  • Zuurkool
  • Scallions
  • Sjalotten
  • Sneeuwerwten
  • Spaghettipompoen
  • Spinazie
  • Spruiten
  • Zomer Squash
  • Zwitserse snijbiet
  • Rapen
  • Courgette

Als je een veganist was voordat je je aan het dieet hield, ben je waarschijnlijk gewend aan de mentaliteit dat alle groenten zijn goedgekeurd. Helaas is dit niet het geval met dit, en je zult aardappels, maïs, erwten, yucca, yams, pastinaken, peulvruchten en bonen willen vermijden wanneer je een keto-dieet doet omdat ze hoger zijn in koolhydraten.

Niet-olie bronnen van vet zijn ook geweldig voor veganistische keto dieters, omdat ze vooral goed zijn voor snacken. Probeer eens te kauwen op amandelen, cashewnoten, pecannoten, pompoenpitten, walnoten, kokosnootschilfers en hazelnoten. U kunt ook chiazaden in salades strooien.

Waar kan ik terecht? Veganistische Ketogenic Meal Plannen?

veganistisch maaltijdplan

Een veganistisch ketogeen dieet is mogelijk, maar het vergt planning en speciale aandacht voor hoe het je lichaam beïnvloedt. Flexibiliteit en de bereidheid om nieuwe voedingsmiddelen te proberen kan een lange weg gaan als het gaat om het aanpassen aan veganistische ketogene dieetvoeding. Daarom doen sommige mensen niet de moeite om deze maaltijden zelf te maken en zouden ze in plaats daarvan naar een andere bron gaan.

Dus, als u begint met een dergelijke levensstijl en geen tijd heeft om deze maaltijden voor uzelf te maken, dan is het waarschijnlijk het beste om naar een externe bron te gaan en het voor u te laten maken. Veel restaurantbedrijven bieden de service aan, en het kan soms een beetje kostbaar zijn omdat het bereiden van veganistische keto maaltijden meer vergt dan alleen een strooisel van zout.

Als je een vriend kent die het maakt of iemand kent die het doet, dan heb je geluk. Maar als je dat niet doet, is dat prima. We stellen een veganistische maaltijd plan pagina samen en dat moet snel gebeuren. Dus kom alsjeblieft terug.

Wat doen we Denk je aan Ketosis?

We hebben al eerder gezegd dat een volwaardig ketogeen dieet een grote uitdaging is voor de meeste mensen, maar dat dieet volgen terwijl je een veganist bent, is een heel ander verhaal. Het zal moeilijk zijn om de juiste macro’s bij te houden als je zoveel beperkingen hebt. Maar zelfs nadat we dat gezegd hebben, denken we nog steeds dat het de moeite waard is. Met alle voordelen die het keto-dieet kan bieden, zou het geen vraag moeten zijn — het is een duidelijk ja voor ons.

Dus, daar heb je het. Als je besluit om op het veganistische ketogeen dieet te gaan, kun je het altijd een eerlijke kans geven. Zolang je discipline hebt en je je leven wilt veranderen, dan heb je niets om je zorgen over te maken. Het is volledig te doen. Veel succes!

Avatar

liftmeupactie

Gepassioneerd door de wereld van gezondheid en persoonlijke verzorging Van jongs af aan vond ik het leuk om te leren hoe ik een perfect lichaam kon onderhouden en me zowel fysiek als psychisch goed kon voelen.

Laat een reactie achter